Jag vill hålla en session om...

API-trender - Twitter, Pinterest, API Management mm

Det händer mycket i API-världen just nu och APIer är hetare än någonsin. Låt oss tillsammans diskutera de hetaste trenderna inom APIer och vad de innebär.

Några av de viktigaste trenderna är:
- Twitter förändrade inställning till utvecklare som använder deras API. De gör många nervösa i sin jakt på en affärsmodell. Hur kommer de att ändra sitt API och hur kommer det att påverka hur andra företag förhåller sig till sitt API?
- Pinterest har inget (officiellt) API. Google+ har ett väldigt begränsat API. Varför har de valt att göra så och inte släppa in utomstående utvecklare helt och hållet som Twitter och Facebook gör.
- Fler och fler API Management lösningar poppar upp till höger och vänster. Hur kan dessa verktyg användas på bästa sätt och vad innebär det för oss som utvecklar och använder APIer?
- Det kommer fler och fler APIer från svenska företag och myndigheter och alla slåss de om samma begränsade skara utvecklare. Hur kommer denna konkurrens att påverka oss som utvecklar och använder APIer?

Har ni egna idéer på vad som ska diskuteras eller egna frågor så är det bara att komma på sessionen och delta. Lyckas vi så räcker inte 40 minuter att gå igenom allt utan vi kan fortsätta snacket några timmar senare över en öl eller två.

39 röster
Rösta
Logga in
Kolla!
(tänker...)
Återställ
eller logga in med
  • facebook
  • google
Jag accepterar terms of service
Inloggad som (Logga ut)
Du har kvar! (?) (tänker…)