SSWC Grid 2011
Anmäl din fredagssession, och rösta på gridden.
Det är fritt fram för alla att hålla en session. I år provar vi att förplanera hela eller delar av fredagens gridd. Lördagens grid håller vi tom fram tills campet.
Vi har tre kategorier. SSWC Tech, SSWC All (allt utom tech) och SSWC Off Topic som är eftermiddagarnas fria aktiviteter, tänk hopp från dödsklippan, brännboll, fotokurs eller vad annat du är bra på.
Läs mer om hur gridden fungerar i år:
http://www.swedensocialwebcamp.com/2011/07/05/ideer-till-gridden-2011/
-
Social music - Wii remotes och mobilappar ger kolaborativ elektronisk musik
Vill du testa att styra en houselåt med ett par Wii remotes?
Idag produceras i princip all musik elektroniskt, det innebär oftast 1 snubbe framför 1 dator. Alltså en enmansshow. Effektivt, men ganska trist i längden.
Men musik har ju genom alla tider varit kolaborativ. Därför tänkte jag att vi skulle byta erfarenheter och dessutom testa om vi gemensamt kan göra en SSWC-remix på en låt. Vi kommer att styra instrumenten med hjälp av riktigt sköna och kreativa iPhone- & iPadappar och dessutom Wii remotes.
Jag plockar upp nivån det från grunden, så du kommer att lära dig vad du…
54 röster -
Sweden Social Boot Camp
Kreativitet föds ofta ur fysisk aktivitet. Så för att få igång de där riktigt kreativa samtalen och roliga idéerna tänkte jag att vi kunde ta en timme med plankan, armhävningar, mountain climbers, aligator walk och andra fysiska utmaningar. Avslutas med simtävling till bastuflotten. Vinnaren blir förstås krönad till #elit.
32 röster -
#fredagswhisky
Mina vänner, tidigare år har vi avnjutit en god (oftast) whisky på fredagen, i sann #fredagswhisky-anda. Så även i år så klart, efter de lite mer seriösa sessionerna.
Så här fungerar det:
- alla köper med sig en flaska whisky
- whisky dricks
- köp whisky du gillar, skit i kreddenWhiskyn avnjuter vi på lämplig plats så att Tjärö inte får problem med utskänkningstillståndet. Exakt var vet vi på plats.
Så! Välkomna till god dryck och trevligt samtal!
32 röster -
Vinn en Gowalla T-shirt! Tävla med checkain.se
Halva checkain.se-redaktionen befinner sig på Tjärö. Med oss har vi ett gäng t-shirts från Gowalla som alla användare av den populära geo-appen har chans att vinna. Tävlingsreglerna hittar du här
http://www.checkain.se/tavla-med-checka-in-pa-sswc/Ha det så kul!
6 röster -
Festen!
Alla tre nätterna kommer ladan att vara öppen med disco och bar.
Har du en kartong visuals eller dekorationer över, några minuter över att rodda upp andras eller ett helt gäng danslåtar som du vill spela för golvet? Holla back här eller till twitter.com/gustavgatu så får vi ännu bättre fest i år!
4 röster
- Hittar du inte din idé?